Μενού

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή

Γήινο έδαφος στον Άρη!

Ο κρατήρας Γκέιλ του πλανήτη Άρη έχει χαρακτηριστικά εδάφους αντίστοιχα με της Γης ανακάλυψε το μη επανδρωμένο διαστημικό σκάφος Curiosity της NASA.

Το εύρημα προστίθεται σε εκείνα που μαρτυρούν την πιθανότατα ύπαρξης και ανάπτυξης μικροβιακής μορφής ζωής στον Κόκκινο Πλανήτη πριν από εκατομμύρια χρόνια.

Ο γεωλόγος του Πανεπιστημίου του Ορεγκον Γκρέγκορυ Ρέταλακ μελέτησε εικόνες που έστειλε το Curiosity, αλλά και στοιχεία σχετικά με τα μεταλλεύματα και τη χημική σύσταση του Άρη από άλλες μελέτες και επικέντρωσε το ενδιαφέρον του σε κάποια σημεία της επιφάνειας του κρατήρα στα οποία υπάρχουν ρωγμές.

Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η σύσταση του εδάφους εκεί και ειδικά τα επίπεδα φωσφόρου είναι τέτοια που τουλάχιστον στη Γη δημιουργούν προϋποθέσεις για την παρουσία μικροβιακών μορφών ζωής. Η ηλικία του συγκεκριμένου εδάφους υπολογίστηκε στα 3,7 εκατομμύρια χρόνια.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το έδαφος που εντοπίστηκε στον Άρη παρουσιάζει ομοιότητες με εκείνο στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και τις Ξηρές Κοιλάδες της Ανταρκτικής. Η μελέτη δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Geology».

Όλο και πιο έντονο το τεχνητό φως, δημιουργεί ανησυχία για τις επιπτώσεις