Ευρωπαϊκή Ημέρα Μετακινήσεων (Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο)

Ακόμα ένας φιλόξενος εξωπλανήτης

Ακόμη έναν εξωπλανήτη στη 'γειτονιά' μας, στη δυνητικά φιλόξενη για ζωή ζώνη του άστρου του, ανακάλυψε διεθνής ομάδα αστρονόμων. Ο πλανήτης Γκλίζε 832c είναι μια 'υπερ-Γη', με μάζα πέντε φορές μεγαλύτερη από τη Γη, σε απόσταση μόνο 16 ετών φωτός. Μάλιστα, η NASA προγραμματίζει την αποστολή μηνύματος προς πιθανούς εξωγήινους.

Ο εξωπλανήτης χρειάζεται 36 μέρες (το έτος του) για να διαγράψει μια πλήρη τροχιά γύρω από το άστρο του, τον ερυθρό νάνο Γκλίζε 832, και θεωρείται ένας από τους τρεις πιο 'γήινους' εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφτεί μέχρι σήμερα, σύμφωνα με το Space.com.

Οι άλλοι δύο είναι ο Γκλίζε 667c και ο Κέπλερ 62e, αλλά ο Γκλίζε 832c είναι ο πιο κοντινός από τους τρεις, αν και προς το παρόν αποτελεί ερωτηματικό πόσο πραγματικά όμοιος με τη Γη είναι. Δεν αποκλείεται ότι μπορεί να διαθέτει μια πολύ πυκνή ατμόσφαιρα όπως της Αφροδίτης, κάτι που θα τον καθιστούσε μάλλον αφιλόξενο για ζωή.

Αν και το άστρο του είναι πιο αχνό από τον Ήλιο μας, επειδή ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης βρίσκεται πολύ πιο κοντά σε αυτό από ότι η Γη, τελικά μπορεί να δέχεται περίπου την ίδια ποσότητα ηλιακής ενέργειας. Η ανακάλυψή του, με επικεφαλής τον Ρόμπερτ Γουίτενμάγιερ του αυστραλιανού Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας, έγινε από τρία διαφορετικά τηλεσκόπια, το Αγγλο-Αυστραλιανό στην Αυστραλία και δύο του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου στη Χιλή.

Ο Γκλίζε 832c είναι ο δεύτερος πλανήτης που ανακαλύπτεται γύρω από το άστρο Γκλίζε 832, καθώς το 2009 είχε βρεθεί ο Γκλίζε 832b, ένας αέριος γίγαντας μακριά από το άστρο του, με έτος διάρκειας εννέα ετών.

Καθώς ολοένα περισσότεροι και πιο κοντινοί εξωπλανήτες ανακαλύπτονται, οι οποίοι μάλιστα μπορεί να φιλοξενούν κάποια μορφή ζωής, πιθανότατα όχι νοήμονα, η NASA ετοιμάζεται να στείλει στο διάστημα ένα ακόμη μήνυμα προς πιθανούς εξωγήινους.

Όταν η αποστολή «Νέοι Ορίζοντες» ολοκληρώσει την μελέτη του Πλούτωνα το καλοκαίρι του 2015, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία θα στείλει στο σκάφος μια σειρά από δεδομένα, που θα απαρτίζουν ένα ψηφιακό μήνυμα.

Το σκάφος θα βγει κάποια στιγμή από το ηλιακό μας σύστημα και, μεταφέροντας μαζί του μήνυμα, θα ελπίζει ότι κάποτε στο μέλλον θα υποπέσει στην αντίληψη κάποιου (υποθετικού) εξωγήινου πολιτισμού, που οι απόγονοί μας θα ήθελαν να αποδειχτεί ότι έχει φιλικές προθέσεις - κάτι όχι εγγυημένο, όπως προειδοποιούν διάσημοι επιστήμονες, μεταξύ των οποίων ο Στέφεν Χόκινγκ.

Ήδη ανάλογα, πιο πρωτόγονης μορφής, μηνύματα έχουν σταλεί στο διάστημα με τις διαστημοσυσκευές «Ταξιδιώτης» (Voyager) και «Πρωτοπόρος» (Pioneer). Η επίσημη ανακοίνωση για την αποστολή και το περιεχόμενο του νέου μηύματος θα γίνει στο τέλος Αυγούστου.

Ήδη η NASA δέχεται σχετικές προτάσεις από οποιονδήποτε στον κόσμο. Μάλιστα, καθώς το διαστημικό σκάφος θα παραμείνει σε επικοινωνία με τη Γη, στην πορεία το μήνυμα θα είναι δυνατό να αλλάξει. Περισσότερα για το πρόγραμμα δημιουργίας του μηνύματος με την εμπνευσμένη ονομασία "One Earth Message" μπορεί κανείς να βρει στη διεύθυνση: www.newhorizonsmessage.com.

Ο τυφώνας Χάρβεϊ «λύγισε» τον φλοιό της Γης – Το Χιούστον βυθίστηκε κατά 2 εκατοστά