Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ηπατίτιδας

Ήταν κόλαση αλλά αυτό κράτησε για λίγο- τι δείχνει νέα χρονολόγηση της Γης

Νερό και ζωή σχετικά άμεσα, και σίγουρα νωρίτερα από ότι πίστευαν οι επιστήμονες, απέκτησε η Γη, καθώς μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα -που χρονολόγησε το αρχαιότερο απομεινάρι του «παρθενικού» γήινου φλοιού ότι έχει ηλικία 4,4 δισεκατομμυρίων ετών- εκτιμά ότι η Γη κρύωσε σχετικά γρήγορα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή γεωχημείας Τζον Βάλεϊ του πανεπιστημίου Ουισκόνσιν Μάντισον, σύμφωνα με το «Live Science», ανέλυσαν δείγματα από τα αρχαιότερα γνωστά απομεινάρια που έχουν απομείνει μέχρι σήμερα από τον πρώιμο φλοιό του πλανήτη μας. Πρόκειται για μικροσκοπικούς κρυστάλλους ζιρκονίου, που έχουν ανακαλυφθεί στην απομακρυσμένη βραχώδη περιοχή Τζακ Χιλς της Δυτικής Αυστραλίας.

Το ζιρκόνιο, όπως διαπίστωσαν, κρυσταλλοποιήθηκε πριν από 4,375 δισεκατομμύρια χρόνια (συν/πλην 6 εκατ. χρόνια) και επιβεβαίωσαν ότι αποτελεί το αρχαιότερο γνωστό στερεό υλικό οποιασδήποτε μορφής που σχηματίσθηκε στη Γη. Η νέα γεωχρονολόγηση βασίστηκε στη νέα εξελιγμένη τεχνική τομογραφίας σε ατομική κλίμακα, σε συνδυασμό με πιο παραδοσιακές μεθόδους φασματομετρίας μάζας και χρονολόγησης με ραδιενεργό ουράνιο.

Έτσι, οι επιστήμονες συμπέραναν ότι ο γήινος στερεός φλοιός δημιουργήθηκε για πρώτη φορά πριν από τουλάχιστον 4,4 δισεκατομμύρια χρόνια, μόλις 165 εκατ. χρόνια μετά το σχηματισμό του ηλιακού μας συστήματος και του ίδιου του πλανήτη μας (η Γη έχει ηλικία 4,54 δισεκατομμυρίων ετών). Πριν τη δημιουργία του φλοιού, η Γη ήταν μια πύρινη σφαίρα καλυμένη από ένα ωκεανό λιωμένου μάγματος, που ακόμα δεν είχε στερεοποιηθεί.

«Αυτό επιβεβαιώνει την άποψή μας για το πώς η Γη ψυχράνθηκε και έγινε κατοικήσιμη», δήλωσε ο Τζον Βάλεϊ, ο οποίος θεωρείται διεθνώς ειδικός στη μελέτη του απώτατου γεωλογικού παρελθόντος του πλανήτη μας. Όπως είπε ο αμερικανός επιστήμονας, ενισχύεται έτσι η θεωρία μιας «πρώιμα ψυχρής Γης», όπου σχετικά γρήγορα οι θερμοκρασίες ήσαν αρκετά χαμηλές για να υπάρξουν υγρό νερό και ωκεανοί.

«Τα ζιρκόνια μας δείχνουν ότι η πρώιμη Γη έμοιαζε περισσότερο με τη Γη που ξέρουμε σήμερα, δεν ήταν ένα αφιλόξενο μέρος. Η νέα μελέτη ενισχύει το συμπέρασμα ότι η Γη είχε ήδη μια υδρόσφαιρα πριν από 4,3 εκατ. χρόνια και πιθανώς ζωή όχι πολύ αργότερα», ανέφερε ο Τζ. Βάλεϊ. Όπως είπε, η νεογέννητη Γη «σχηματίστηκε από πολλά ετερογενή υλικά του ηλιακού μας συστήματος» και, στη συνέχεια, κατά την πρώτη γεωλογική εποχή της, υπέστη ένα βομβαρδισμό από ουράνια σώματα, όπως αστεροειδείς και κομήτες.

Καθοριστική, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ήταν η πρόσκρουση στον πλανήτη μας ενός σώματος μεγάλου σχεδόν σαν τον Άρη, πριν από περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια. Το γεγονός αυτό αφενός οδήγησε στη δημιουργία της Σελήνης (από υλικά τόσο της Γης, όσο και του ουράνιου σώματος που έπεσε πάνω της) και αφετέρου έλιωσε και ομογενοποίησε τη Γη που απέμεινε. Μετά όμως από αυτή την αρχική φάση, όπου οι ωκεανοί του μάγματος κάλυπταν τη Γη, αυτή σχετικά γρήγορα κρύωσε και σταδιακά έγινε πλέον πιο φιλόξενη για τις πρώτες μορφές ζωής.

Υπεραλίευση και μόλυνση οδηγούν στην ανησυχητική αύξηση μεδουσών στον Κορινθιακό

Την κήρυξη του Κορινθιακού κόλπου σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης με πιθανή την εξ ολοκλήρου απαγόρευση της αλιείας για τουλάχιστον έναν χρόνο προκειμένου να καταστεί δυνατή η γρηγορότερη λύση του...

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Α.Π.Ε

Σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός παραγωγής ενέργειας υδροηλεκτρικής και ηλιακής ενέργειας (video)

Ο πρώτος σταθμός ηλεκτροπαραγωγής παγκοσμίως που συνδυάζει υδροηλεκτρική και ηλιακή ενέργεια άνοιξε στην Πορτογαλία, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την ανανεώσιμη ενέργεια.