Ευρωπαϊκή Ημέρα Μετακινήσεων (Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο)

Ένας ασυνήθιστος αστεροειδής...

Με ψεκαστικό μοιάζει ο αστεροειδής που ανακάλυψαν πρόσφατα αμερικανοί αστρονόμοι. Αντί για μια ουρά το παράξενο αυτό σώμα διαθέτει έξι και θυμίζει το σύστημα ψεκασμού του γκαζόν.

Ο ασυνήθιστος αστεροειδής, με την ονομασία Ρ/2013 Ρ5, που βρίσκεται στη ζώνη των αστερεοιδών μεταξύ Άρη και Δία, έγινε αρχικά αντιληπτός ως ένα θολό σημείο φωτός μέσω του τηλεσκοπίου Pan-STARRS 1 της Χαβάης και, στη συνέχεια, αποκαλύφθηκε σε όλη την ιδιομορφία του χάρη στο διαστημικό τηλεσκόπιο «Χαμπλ», σύμφωνα με το BBC.

«Μείναμε άναυδοι στην κυριολεξία, όταν το είδαμε. Είναι δύσκλο να πιστέψει κανείς ότι πρόκειται για αστεροειδή», δήλωσε ο καθηγητής αστρονομίας Ντέηβιντ Τζούιτ του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια - Λος Άντζελες (UCLA).

Οι αστεροειδείς κανονικά, αντίθετα με τους κομήτες, δεν έχουν ουρές. Ο συγκεκριμένος, όχι μόνο έχει έξι ουρές, αλλά περιστρέφεται εντυπωσιακά γρήγορα, με συνέπεια να αλλάζει συνεχώς σχήμα, καθώς συνεχώς εκτινάσσει τμήματα της ύλης του στο διάστημα. Οι επιστήμονες, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "The astrophysical Journal Letters", θεωρούν πιθανό ότι κάποια στιγμή θα διαλυθεί τελείως.

Το παράξενο αντικείμενο, που έχει ακτίνα περίπου 240 μέτρων, ίσως προήλθε από τη σύγκρουση δύο μεγαλύτερων αστεροειδών πριν από περίπου 200 εκατ. χρόνια. Οι αστρονόμοι δεν αποκλείουν ότι στο μέλλον θα βρουν και άλλους τέτοιους αστεροειδείς - ψεκαστικά.

Στο παρελθόν, συγκεκριμένα το 2010, το τηλεσκόπιο «Χαμπλ» είχε εντοπίσει έναν ακόμα πολύ ασυνήθιστο αστεροειδή σε σχήμα «Χ».

Επιστήμη