Ευρωπαϊκή Ημέρα για τα Θύματα Εγκλημάτων Μίσους

Τα καλά νέα: Η Γη θα αντέχει για άλλα 1,75 δις χρόνια. Τα κακά νέα: Η κλιματική αλλαγή θα μας έχει εξαφανίσει.

Το τέλος του κόσμου βρίσκεται κοντά. Αλλά όχι πολύ κοντά. Αυτό υποστηρίζει μια νέα έρευνα σύμφωνα με την οποία η Γη έχει σκοπό να παραμείνει ζωντανή για 1,75 δισεκατομμύρια χρόνια ακόμα. Η έρευνα δημοσιεύτηκε στις 19 Σεπτεμβρίου στο περιοδικό Astrobiology.

Ερευνητές από το τμήμα Περιβαλλοντικών Επιστημών του πανεπιστημίου του East Anglia μελέτησαν πλανήτες εκτός γαλαξία έτσι ώστε να υπολογίσουν το πότε η Γη θα πάψει να είναι κατοικήσιμη. Εξετάστηκαν επτά πλανήτες, ανάμεσά τους και η Γη, για να καθοριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα επηρεαστούν οι κατοικήσιμες ζώνες τους με την πάροδο του χρόνου.

Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν τη δυνατότητα επιβίωσης οργανισμών σε έναν πλανήτη είναι η ύπαρξη νερού και η θερμοκρασία κάτω των 50C. «Μέσα στα επόμενα 1,75 δισεκατομμύρια χρόνια, η επιβίωση του ανθρώπινου είδους στον πλανήτη θα είναι απίθανη αφού το μέγεθος του ήλιου αυξάνεται, οι θερμοκρασίες φτάνουν στα ύψη και οι ωκεανοί εξαφανίζονται», υποστηρίζει ο επικεφαλής της έρευνας, Άντριου Ράσμπι.

Βέβαια, η έρευνα δεν περιλαμβάνει το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και «την πιθανότητα να έχουμε όλοι εξαφανιστεί από την πρόσκρουση ενός αστεροειδούς ή το ξέσπασμα ενός πυρηνικού πολέμου», συνεχίζει ο Ράσμπι. Η κλιματική αλλαγή μπορεί κάλλιστα να έχει αποδεκατίσει το ανθρώπινο είδος πολύ πριν τον θάνατο του πλανήτη Γη.

Με το πέρασμα του χρόνου, οι θερμοκρασίες θα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο σημαίνοντας την είσοδο του πλανήτη Γη στη λεγόμενη «καυτή ζώνη». Οι κλιματικές αυτές αλλαγές θα καταστήσουν ανυπόφορη τη ζωή του ανθρώπου κάνοντας την επιβίωσή τους σχεδόν απίθανη.

Ο Ράσμπι φανερώνει την αισιόδοξη πλευρά του και ελπίζει ότι «μέχρι τότε θα έχουμε μεταναστεύσει στον Άρη ή θα έχουμε αναπτύξει τεχνολογία ικανή να μας ταξιδεύει σε όλο τον γαλαξία. Αλλά το τελευταίο θυμίζει περισσότερο επιστημονική φαντασία».

Η ομάδα του Ράσμπι επιχειρεί να προβλέψει, βασισμένη στη μελέτη, το επίπεδο ζωής στο οποίο μπορεί να βρίσκονται διάφορα είδη σε άλλα μέρη του γαλαξία: «Δεν υπάρχει λόγος να μελετάμε έναν κατοικήσιμο εδώ και εκατομμύρια χρόνια πλανήτη. Το διάστημα ακούγεται αρκετά μεγάλο και σημαντικό αλλά στην επιστήμη της γεωλογίας και της βιολογίας δεν είναι. Οι πλανήτες που παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι οι εδώ και δισεκατομμύρια χρόνια κατοικήσιμοι. Αν αναλογιστούμε ότι ο σύγχρονος άνθρωπος βρίσκεται στη Γη τα τελευταία 200.000 χρόνια, καταλαβαίνουμε ότι οι ανώτεροι οργανισμοί αναπτύσσονται πολύ, πολύ αργά».

ΠΗΓΗ: independent.co.uk