Μενού

Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπισμού

Ανιχνεύθηκε το πιο μακρινό οξυγόνο στο σύμπαν

Αστρονόμοι στις ΗΠΑ έκαναν την πιο μακρινή ανίχνευση οξυγόνου στο σύμπαν, που έχει επιτευχθεί έως σήμερα. Εντόπισαν ποσότητες οξυγόνου σε ένα μακρινό γαλαξία σε απόσταση περίπου 12 δισεκατομμυρίων ετών φωτός από τη Γη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την καθηγήτρια αστρονομίας 'Αλις Σάπλεϊ του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Λος 'Αντζελες (UCLA), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής "Astrophysical Journal Letters", χρησιμοποίησαν το μεγάλο τηλεσκόπιο Κεκ στο όρος Μαουνακέα της Χαβάης για να κάνουν την πρώτη ακριβή μέτρηση οξυγόνου σε ένα τόσο μακρινό γαλαξία.

Το οξυγόνο, το τρίτο πιο άφθονο χημικό στοιχείο στο σύμπαν, δημιουργείται στο εσωτερικό των άστρων και, όταν αυτά πεθαίνουν και εκρήγυνται (σούπερ-νόβα), απελευθερώνεται στα διαστρικά αέρια.

Ο γαλαξίας COSMOS-1908 όπου έγινε η ανίχνευση του οξυγόνου, περιέχει περίπου ένα δισεκατομμύριο άστρα, πολύ λιγότερα από τα 100 δισεκατομμύρια του δικού μας γαλαξία. Επιπλέον, ο εν λόγω μακρινός γαλαξίας περιέχει μόνο το 20% του οξυγόνου που έχει παρατηρηθεί στον Ήλιο μας.