Αρχική Επιχειρείν Νορβηγία: Μέχρι το 2040 όλες οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα είναι 100%...

Νορβηγία: Μέχρι το 2040 όλες οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα είναι 100% ηλεκτρικές

0
Διαφήμιση

Όλα τα μικρά αεροσκάφη της Νορβηγίας θα πρέπει να είναι εξ ολοκλήρου ηλεκτρικά μέχρι το 2040, δήλωσε ο Επικεφαλής του αερομεταφορέα της χώρας, ενισχύοντας τον ρόλο του σκανδιναβικού έθνους ως πρωτοπόρου στον τομέα των ηλεκτρικών μεταφορών.

Ο Avinor, ο δημόσιος φορέας των νορβηγικών αεροδρομίων, «επιδιώκει να είναι ο πρώτος στον κόσμο» για να κάνει τη μετάβαση στις ηλεκτρικές αεροπορικές μεταφορές, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dag Falk-Petersen στο AFP.

“Πιστεύουμε ότι όλες οι πτήσεις που διαρκούν μέχρι και 1.5 ώρες μπορούν να πετάξουν από αεροσκάφη που είναι εντελώς ηλεκτρικά”, ανέφερε, σημειώνοντας ότι θα καλύπτονται όλες οι εσωτερικές πτήσεις και αυτές στις γειτονικές σκανδιναβικές πρωτεύουσες.

Στο εγγύς μέλλον, η Avinor σχεδιάζει να ξεκινήσει μια προσφορά για να δοκιμάσει μια εμπορική διαδρομή που θα πετάξει με ένα μικρό ηλεκτρικό αεροπλάνο με 19 θέσεις, αρχίζοντας το 2025.

Η Νορβηγία, ο μεγαλύτερος παραγωγός πετρελαίου και φυσικού αερίου στη Δυτική Ευρώπη, είναι παραδόξως ηγέτης στον τομέα των ηλεκτρικών μεταφορών.

Έχει περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο όσον αφορά το μερίδιο αγοράς από οποιαδήποτε άλλη χώρα του κόσμου – τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ των νέων εγγραφών αυτοκινήτων το 2017 – και επίσης έχει πολλά έργα σε εξέλιξη για τα ηλεκτρικά σκάφη.

«Όταν θα έχουμε φτάσει στο στόχο μας, τα αεροπορικά ταξίδια δεν θα είναι πλέον ένα πρόβλημα για το κλίμα, θα είναι μια λύση», είπε ο Falk-Petersen.

Σύμφωνα με επίσημες στατιστικές, οι αεροπορικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 2,4% των νορβηγικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για εσωτερική κυκλοφορία και περισσότερο από το διπλάσιο των διεθνών δρομολογίων.

Τα ηλεκτρικά αεροπορικά ταξίδια θα μειώσουν τουλάχιστον κατά το ήμισυ τα επίπεδα θορύβου και το λειτουργικό κόστος των αεροσκαφών, δήλωσε ο Falk-Petersen.

Ωστόσο, πριν φτάσει στο σημείο αυτό, ο Avinor δήλωσε ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσει ενδιάμεσες τεχνολογίες, όπως τα βιοκαύσιμα και τις υβριδικές λύσεις καυσίμου-ηλεκτρικής ενέργειας.

Η Boeing και η Airbus διερευνούν επί του παρόντος τη βιωσιμότητα των ηλεκτρικών αεροσκαφών.

Μετά την εγκατάλειψη ενός έργου για 100% ηλεκτρικά αεροσκάφη πέρυσι, η Airbus αποφάσισε να επαναπροσδιορίσει τις προσπάθειές της για την ανάπτυξη ενός υβριδικού μοντέλου, συνδυάζοντας μια συνεργασία με τον βρετανό κατασκευαστή κινητήρων Rolls Royce και τον γερμανικό βιομηχανικό όμιλο Siemens. Η πρώτη πτήση έχει προγραμματιστεί για το 2020.

Η Zunum Aero, η οποία χρηματοδοτείται εν μέρει από τον αμερικανικό αεροναυπηγικό όμιλο Boeing, εν τω μεταξύ σχεδιάζει να φέρει ένα υβριδικό αεροπλάνο στην αγορά έως το 2022.

Διαφήμιση