Αρχική Βίντεο Τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα του 2017 – Δείτε το βίντεο

Τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα του 2017 – Δείτε το βίντεο

Η πρώτη πλήρης παρατήρηση της συγχώνευσης νετρονίου με αστέρα χάρη στην ανίχνευση των βαρυτικών κυμάτων καταλαμβάνει την πρώτη θέση στη λίστα με τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα του 2017, που καταρτίζουν κάθε χρόνο οι συντάκτες του Science.

Το «Science» είχε ζητήσει από τους αναγνώστες του να ψηφίσουν και εκείνοι για τη σημαντικότερη ανακάλυψη του 2017. Υπήρξαν πάνω από 12.000 ψήφοι και επελέγη στην πρώτη θέση μια καινοτόμος γονιδιακή θεραπεία για τη νωτιαία μυϊκή ατροφία της σπονδυλικής στήλης, μια συχνή θανατηφόρα γενετική πάθηση των βρεφών.

Η συγχώνευση των δύο άστρων νετρονίων δεν βρέθηκε καν στις πρώτες τέσσερις θέσεις των αναγνωστών.

Όσον αφορά τη χειρότερη εξέλιξη για την επιστήμη φέτος, το περιοδικό επέλεξε την «επικών διαστάσεων» -όπως την χαρακτηρίζει- αποξένωση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ των ΗΠΑ από τους επιστήμονες, μια εξέλιξη για την οποία δεν υπάρχει, όπως τονίζει, «καμία προφανής διορθωτική κίνηση».

Στα αρνητικά το περιοδικό συγκαταλέγει επίσης τις ουκ ολίγες περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης, που ήλθαν στο φως, γυναικών επιστημόνων και ιδίως νεαρών ερευνητριών από καταξιωμένους άνδρες επιστήμονες.

Η λίστα περιλαμβάνει και πολλά άλλα επιτεύγματα όπως την ανακάλυψη του αρχαιότερου πάγου.

Στο βίντεο παρουσιάζονται τα σημαντικότερα επιστημονικά επιτεύγματα του 2017.